Baza wyszukanych fraz
życie to stan świadomości

Temat: Czy zippo źle odpala w niskich temperaturach? KONKURS!
Przy niskiej temperaturze mamy do czynienia za zmniejszeniem się ilości oparów benzyny w kominie, co utrudnia zapłon. Opary zapalają się dużo łatwiej, niż płynna benzyna w knocie i dlatego mają tak duże znaczenie dla łatwości zapłonu. Rozgrzane elementy zapalniczki pozwalają na swobodniejsze parowanie (oczywista sprawa) stąd ciepła pali lepiej. Czasami zwiększone parowanie możemy wręcz zaobserwować gołym okiem - zdarza się, że po dłuższym (10-20 sek) zapaleniu zapalniczki, zamknięciu dekla i ponownym otwarciu go po chwili wewnętrzna jego strona jest wręcz wilgotna od oparów benzyny - właśnie dzięki wielokrotnie zwiększonemu parowaniu. To tyle, dłuższe rozwodzenie się na ten temat nie ma sensu, bo sprawa jest prosta - ciepło pozwala benzynie szybciej parować, a odpowiednia ilość oparów = łatwy zapłon. Z teorią temperatury zapłonu się natomiast nie zgodzę. Iskry jakie wytwarza kółko trące to żarzące się okruchy kamienia. Każdy przyjmie chyba jako aksjomat, że do żarzenia potrzeba dość wysokiej temperatury - temperatury na tyle wysokiej, że dotknięta tym żarem benzyna osiągnie temperaturę znacznie wyższą od minimalnej temperatury zapłonu szybciej, niż zdążysz powiedzieć 'zip'. Sprawa jest naprawdę banalna i mam tylko nadzieję, że jej zbytnio nie skomplikowałem w moim...
Źródło: zippo.net.pl/viewtopic.php?t=1658



Temat: Najbardziej nieprawdopodobne mity o zippo
Benzyna lotnicza bardzo słabo ulega podpaleniom i wybuchom, więc rzucenie zapalniczki w kałuże takiej benzynki (zdaje się, że ropy naftowej też) nie da pożądanego efektu. BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ!! Ja przepraszam konocha, musze to wyjasnic (a swego czasu wygralem sporo flaszek i browarow na triku "zaklad ze zgasze zapalke w szklance benzyny?) Sama benzyna nie pali sie, palne sa tylko jej opary. Podejrzewam ze przez "ropa naftowa" rozumiesz rope dostepna na stacjach benzynowych jako paliwo do diesli- ON. Jest ona mniej lotna od benzyny wiec i jej pary zapalaja sie duzo trudniej (dlatego w silnikach trzeba ja najpierw sprezyc dosc mocno aby sie nagrzala do temperatury samozaplonu). benzyna lotnicza to paliwo wysokooktanowe, a wiec jej pary beda jeszcze latwiej ulegac zaplonowi, zwlaszcza rozlane...
Źródło: zippo.net.pl/viewtopic.php?t=204


Temat: Is-2 vs. Pzkpfw VI Tiger
Przeczytałem sobie wywód Homo... o wybuchaniu benzyny i ropy, jestem przerażony. Takiego steku bzdur nie widziałem dawno. Abstrahując, iż kolega Homo... chciałby żeby cokolwiek spalało się bez udziału tlenu to: 1. Ropa różni się od benzyny tylko temperaturą zapłonu- dla benzyny ADR podaje 23 stopnie, dla ropy około 57 stopni. 2. Benzyna się nie pali, ropa owszem. Palą się tylko opary benzyny. 3. Ropa nie jest trudnopalna- jeśli tatuś bądź mamusia, któregoś ze "specjalistów" ma samochód napędzany silnikiem Diesla, to "specjalista" powinien to wiedzieć. 4. Ropa, w odróżnieniu od benzyny, nie potrzebuje iskry do zapłonu- znowu kłania się silnik Diesla- iskry w nim nie uświadczysz. Samozapłon ropy następuje w wyniku działania wysokiej temperatury i wywtarzania się oparów od świecy żarowej. 5. Ropa jest dużo trudniejsza do zgaszenia od benzyny- bierze się to stąd, iż zawiera więcej frakcji ciężkich. 6. W czołgach nie stosuje się silników benzynowych nie dlatego, iż się palą. Ponieważ, przy temperaturze jaką wytwarza penetrujący pocisk, rodzaj paliwa nie ma znaczenia. Silnik Diesla ma lepszą krzywą momentu obrotowego w niskim zakresie, właściwym dla pojazdów wolnobieżnych. Dodatkowo jest mniej paliwożerny. 7. Z Shermanów najlepiej palił...
Źródło: forum.czolgiem.com/viewtopic.php?t=598


Temat: świeca żarowa w MZ
Sake mylisz się, benzyna się nie pali tylko jej opary.A co do silników ZS (z zapłonem samoczynnym) to sparawa wygląda następująco:przy uruchamianiu silnika włączają się świece żarowe które nagrzewają komorę spalania po to aby możliwe było zapalenie się mieszaniki paliwowo powietrznej od panującej temperatury.W cyklu pracy silnika ZS to w suwie ssania i sprężania bierze udział tylko powietrze a olej napędowy jest...
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=2380


Temat: Film dajacy duzo do myslenia ;/ [DRASTYCZNE] UWAGA !!!!!!
ropa chyba nie płonie tak spektakularnie jak benzyna Ma wyższą temperaturę zapłonu... W benzynie też zgasisz zapałkę.A przy pożarze samochodu lepiej jak jest pełen bak niż pusty-opary benzyny mają niższą temperaturę zapłonu... [ Dodano: Nie Cze 21, 2009 10:01 ]
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=42033


Temat: Czy zippo źle odpala w niskich temperaturach? KONKURS!
encyklopedii" 1. Benzyna ekstrakcyjna jest to mieszanina ciekłych węglowodorów alifatycznych . CnH2n+2, gdzie: n = 7-8 Charakterystyka Benzyny eterycznej: - Postać: ciecz - Kolor: bezbarwny - Zapach: charakterystyczny eteryczny - Gęstość: 0,7 g/cm3 w 20°C - Rozpuszczalność w wodzie: nierozpuszczalny - Rozpuszczalność w innych rozpuszczalnikach: brak danych - Temperatura topnienia: -95°C - Temperatura wrzenia: 90°C - Temperatura rozkładu: brak danych A teraz przechodzę do części która nas Najbardziej interesuje: - Palność: wysoce łatwopalny, opary cięższe od powietrza, tworzy z powietrzem mieszaninę wybuchową, temperatura samozapłonu: 220°C, temperatura zapłonu: -6°C, granice wybuchowości: dolna: 1,1% obj. górna: 7,5% obj. Temperatura zapłonu czyli minimalna temperatura w której benzyna ta się zapala. -6°C Dlaczego Zippo mają problemy z zapłonem : Zippo jak wiadomo zbudowane są z metalu. Metal jak wiadomo Bardzo dobrze przewodzi Ciepło (ciepło fizyczne). Reasumując Nasze Zapalniczki są narażone na bardzo szybki spadek temperatury własnej. Przy temperaturach ujemnych zapalniczki benzyna ma problem z podpaleniem - ponieważ temperatura jest bliska minimalnej temperatury zapłonu. UWAGA! Są różne dane na temat temperatury zapłonu ! spotkałem się z -6,-7 w zależności od źródła. Mam nadzieje że napisałem ten mały referat zrozumiale
Źródło: zippo.net.pl/viewtopic.php?t=1658


Temat: VOLVO 7700 CNG
zamknięty o dużej wytrzymałości, zaś dopływ gazu po wyłączeniu silnika oraz zapłonu zostaje automatycznie odcięty. Pojemniki wyposażono w zawory nadciśnieniowe, które otwierają się kiedy ciśnienie przekroczy normalny poziom (np. w przypadku ... 8 pojemnikach daje 1712 litrów. Taka ilość paliwa wystarczy na przejechanie, w normalnym ruchu miejskim, trasy ok. 650 km. Dane techniczne VOLVO 7700/ 7700A CNG Długość 12 100 mm (autobus solo)18...
Źródło: cng.auto.pl/forum/viewtopic.php?t=303


Temat: Przemyślenia sfrustrowanego (współ) posiadacza 106
260 2.Silniczek krokowy 290 3.Linka gazu 38 4.Czujnik temp.wody 34 razem jakies 620. no i robocizna 200 za wymiane wszystkiego + 300 za naprawe komputera. i Było dobrze. koszt około 1120 ... okazało się że ubywa płynu chłodniczego zapaliła się kilka razy kontrolka temp i ciśnienia oleju. Ten sam warsztat i Diagnoza - uszczelka pod głowicą koszt jakieś 900 zł. I znowu odkrycie ... I na gorącym silniku chodził też chwile po wyłączeniu zapłonu. Odebrałem kilka dni temu samochód zapłaciłem ucieszczony że było 900 a miało być 1000-1100. Poprosiłem też żeby podciągnąć pedał gazu bo ... bączek jak to nazwał od oparów paliwa ze biornika czy coś takiego. Odpiął więc ten kawałek gumowej rurki zaślepił jakimś innym. Powiedział żem później mi da w zamian coś innego od...
Źródło: club106.pl/viewtopic.php?t=8213


Temat: Is-2 vs. Pzkpfw VI Tiger
to ON jest b kaloryczny i przekonujemy się o tym na co dzień jadąc samochodem z silnikiem diesla . Taki silnik pali mniej , ale za to b „kalorycznego” paliwa. Ugasić ON jest trudniej. 3. Ropa nawet jesli sie pali to nie zawsze wybucha. beznzyna ma inne wlasciwosci chemiczne, Oczywiście ,że benzyna i ON mają nieco różne właściwości. Jednak w podobnych warunkach i ropa i benzyna będą płonąć bez eksplozji.[ więc trudno o sugestię , że benzyna zawsze wybucha] W innych podobnych warunkach [ pomieszczenie zamknięte + opary i w wyniku zadziałania podobnych czynników eksplozja benzyny nastąpi kilka sekund szybciej od ropy [ inna temperatura zapłonu i ilość wytwarzanych oparów] Jeżeli chodzi o eksplozje zbiorników , to nie ma zasadniczej [ ważnej dla naszych rozważań różnicy] *W pierwszym mechanizmie- gdy gorący pocisk przebija ścianę zbiornika z reguły niesie tyle energii , że dojdzie do zapłonu i eksplozji w obu przypadkach [benzyna , ON].Po prostu energia kinetyczna pocisku rozerwie zbiornik i rozpyli paliwo a temperatura do jakiej będzie rozgrzany pocisk po penetracji pancerza będzie z wielkim zapasem na tyle duża , że dojdzie do zapłonu, a dla obserwatora zewnętrznego będzie to eksplozja. *W innym przypadku kiedy w wyniku pożaru zewnętrznego znajdujące się w zbiorniku paliwo zostanie ogrzane do wysokiej temperatury bez dostępu powietrza dojdzie do rozerwania ścian zbiornika w wyniku gwałtownego wzrostu ciśnienia , rozpylenia paliwa i eksplozji. Dotyczy i benzyny i ON- a różnica w czasie [szybciej benzyna] nie będzie chyba za wielka. 4 .Silnik benzynowy wybucha w 90% przypadków-chyba błąd W zasadzie nie wiem dlaczego silnik benzynowy po otrzymaniu trafienia miałby wybuchnąć. Nie wybuchnie prawie nigdy. Raczej dojdzie w wyniku wstrząsu i zniszczeń do groźnego wycieku paliwa ze zniszczonych przewodów i do powstania pożaru np. z powodu energii pocisku lub zetknięcia paliwa z rozgrzanym kolektorem silnika. Taki pożar na pewno będzie gwałtowny lecz trudno mówić tu o eksplozji. Przy czym ... Obawiam się , że nie można go zastosować porównując np. wymienionego Schermana do T-34 , bo ten drugi miał inaczej rozmieszczone zbiorniki paliwa w tym zbiorniki w przedziale załogi ?! Słowem benzyna z racji niższej temperatury zapłonu i dużej ilości wytwarzanych oparów potrzebuje dostarczenia mniejszej energii do zapłonu niż ON, jest więc b łatwopalna i groźna . Lecz ON pali się również...
Źródło: forum.czolgiem.com/viewtopic.php?t=598





© życie to stan świadomości Design by Colombia Hosting